vrijdag 7 augustus 2009

Een onverwachte ontmoeting met een familielid

Soms, heel soms gebeurt er iets dat je nooit hebt kunnen voorzien. Op een warme maandagavond ben ik naar Utrecht afgereisd om naar een bekende spreker te luisteren. De bijeenkomst was in één van de grotere hotels die in Utrecht staan.

Ik kom de sprekersruimte binnen en ontmoet daar bekenden die ik van andere bijeenkomsten ken en we raken aan de praat. Even later besluiten we op de eerste rij te gaan zitten, maar… op de stoel waar ik wil gaan zitten staat een grote koffer, blijkbaar had iemand al zijn plaats gereserveerd. Hmm, dan ga ik er maar naast zitten. Even later meldt de eigenaar van de koffer zich en stelt zich netjes aan mij en aan de mijn bekenden voor. Hierop zegt hij, he, iets komt mij bekend voor... heb ik jullie niet al eerder ontmoet? Het antwoord was negatief, we zochten wel — maar konden niets vinden.

Een minuut later zegt hij tegen me "Wat was jouw naam nou precies?" Ik zei, Peter Scherpenisse.
Hij antwoorde "Zie je wel dat mij iets triggerde, is jouw grootvader niet de bekende Amsterdamse stadsfotograaf J.L. Scherpenisse?" "Ja, dat klopt", antwoord ik. Zijn antwoord: "Nou wat leuk, dan zijn we familie".

Hoe mijn familie er exact uit ziet ga ik hier niet gaan uitleggen. In het kort komt het erop neer dat de moeder van deze persoon momenteel nog de enige bekende is die J.L. Scherpenisse heeft gekend en ik van haar veel informatie heb gekregen over het leven van J.L. Scherpenisse.

Toevallig ben ik twee weken na deze ontmoeting naar haar geweest en samen met haar en haar zoon heerlijk gegeten.

Fantastisch toch!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten