maandag 8 februari 2010

Trend 100 jaar geleden, samenleving nu

Door de foto's van J.L. Scherpenisse te analyseren en te beschrijven kwam ik iets opmerkelijks tegen. Ik zag een aantal trends die direct naar het heden zijn door te voeren.

Eens kijken of mijn voorbeelden jullie bekend voorkomen

Wat zag ik?
• Ik zag het ontstaan van een sociale samenleving, de arbeider begon zich te organiseren en voor zijn recht op te komen.
• Ik zag het ontstaan van het recht op onderwijs, meer mensen kregen hierdoor op latere leeftijd de kans op degelijk werk en konden zich hierdoor verbeteren
• Ik zag dat woonomstandigheden verbeterde doordat Amsterdam meer grond vrijgaf voor de huizenbouw. Hierdoor ontstonden ook de woningbouwverenigingen.
• Ik zag een betere hygiene in de ziekenhuizen waardoor de zieke mensen een grotere overlevingskans kregen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten